Zo kan het ook: minder vlees, meer plantaardig!

In juni gaat de campagne #zokanhetook van start in Nederland. Waarom? Omdat we willen laten zien dat eten net zo lekker is zónder dat standaard stukje vlees, en mét plantaardige eitwitten als vervanging. Wij delen wekelijks de beste recepten met vleesvervangers!
By: Eva / 05/27/2019 / Onze verhalen

#zokanhetook

Waarom?

Natuurlijk houden veel mensen van een stukje vlees - niks mis mee! Maar dat een gerecht vaak net zo lekker kan zijn zónder, daar is nog niet altijd iedereen van overtuigd. Daarom wordt in juni in Nederland de campagne #zokanhetook gelanceerd! Dit initiatief komt van De Green Protein Alliance (GPA), dé maatschappelijke beweging die alle Nederlanders helpt naar een plantaardiger voedselpatroon. Het doel? Het bewust maken en activeren van Nederlanders om vaker een plantaardige keuze te maken, in plaats van het standaard stukje vlees. Net zo gemakkelijk verkrijgbaar, eenvoudig klaar te maken en minstens net zo lekker!

Waar?

Een belangrijk onderdeel van de campagne wordt het platform Zokanhetook.nu, vol met tips en tricks, inspiratie (denk aan vega(n) kookboeken, evenementen en producten) en heerlijke recepten met plantaardige vleesvervangers. Bovendien hebben wij bij Marley Spoon iedere week van juni twee speciale #Zokanhetook recepten op het menu, waarin we laten zien hoe makkelijk en lekker het kan zijn om dat stukje vlees te vervangen met iets plantaardigs. We trappen de maand af met een recept voor gebakken feta met chilitopping en geroosterde groenten-linzensalade en falafel-bulgurbowl met smoky wortel en yoghurtsaus! Denk jij dat je vlees zult missen in deze gerechten?

Lees verder op onze blog

Op onze blog is nog veel meer informatie te vinden over vleesvervangers en plantaardig eten. Zo ontdek je hier de 10 beste vleesvervangers en in onze blogpost over de foodtrends van 2019 staan plantaardige vleesvervangers zoals tofu, tempeh en peulvruchten hoog op het lijstje! Op ons wekelijks wisselende menu vind je bovendien minstens 2 vegan recepten, en 6 vegetarische opties per week. Dus wil jij vaker dierlijke producten zoals vlees of eieren vervangen met plantaardige eiwitten - maar weet je niet hoe? Hou dan deze campagne en onze blog dan goed in de gaten!